Charlotte Hageman

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

 

Drink voldoende water

Voldoende water drinken is erg belangrijk, ook als wilt afvallen. Het zorgt er namelijk voor dat je minder snel dorst krijgt en je vetverbranding wordt erdoor gestimuleerd. Voor een gemiddeld mens is 1,5 a 2 liter water voldoende maar dat is afhankelijk van enkele factoren als gewicht, lengte en de mate van inspanning. In plaats van water zou je ook kruidenthee (zonder suiker uiteraard) kunnen drinken. Wanneer je wilt afvallen zou je dus niet alleen gezond moeten gaan eten en bewegen, maar zou je dus ook moeten zorgen dat je altijd water bij je hebt!

Waarom?

  • Wanneer je de hele dag door genoeg water drinkt, wordt de kans steeds kleiner dat je dorst zult krijgen. Dat zorgt ervoor dat je minder snel andere dranken zult pakken en dat is weer voordelig wanneer je wilt afvallen. Want bijvoorbeeld in frisdrank zitten behoorlijk veel calorieën. Hetzelfde geldt voor als energiedranken en sappen.
  • Het vocht in je lichaam zorgt ervoor dat je constant een voller gevoel hebt dan normaal. Hierdoor zullen je minder snel trek hebben in eten.
  • Op het moment dat je dorst hebt, kan je lichaam dit interpreteren als honger. Door voldoende water te drinken krijg je minder snel dorst en heb je dus ook minder kans dat je lichaam een hongergevoel creëert, terwijl je geen honger hebt.
  • Water zorgt ervoor dat de afvalstoffen in de lichaam worden afgevoerd. Wanneer je opgeslagen vet verbrandt, komen daar afvalstoffen bij vrij. Die moeten je lichaam uit. Voldoende water zorgt ervoor dat je jezelf hiermee niet vergiftigt.
  • Water drinken is nodig om de vetverbranding op gang te houden. En water is essentieel om voedsel dat je tot je neemt om te zetten in energie, maar ook om vet dat opgeslagen is in je lichaam te transformeren in energie. Op die manier zorgt water er niet alleen voor dat je niet verder aankomt, maar ook dat je daadwerkelijk gewicht verliest.

Hoeveel?

Hoeveel water moet je drinken als je wilt afvallen? Voor een gemiddeld persoon is het gezond om 1,5 tot 2 liter water op een dag te drinken. Om sneller en gezonder af te vallen kun je de gemiddelde (!) hoeveelheid water opvoeren tot 3 liter. Wanneer je zoveel water drinkt is het belangrijk om dit goed over de dag te spreiden. Teveel water kan namelijk zorgen voor een natriumtekort, wat erg ongezond is. Daarom is het ook niet aan te raden om meer dan 4 liter op een dag te drinken; zeker niet wanneer je dit combineert met minder eten dan je gewend bent.

Tips!

Hierbij 4 tips om meer water te gaan drinken:

  • Het is verstandig om te zorgen dat je water binnen handbereik hebt. Wanneer je op stap gaat, bijvoorbeeld naar je werk, kun je flesjes water meenemen die je direct vult wanneer deze leeg zijn.
  • Ook is het een aanrader om een fles of een kan water op je bureau te zetten wanneer je aan het werk bent of  op tafel wanneer je gaat eten.
  • Vaak helpt het om op een vast moment te drinken, zoals bijvoorbeeld standaard een groot glas water na het tanden poetsen en tijdens elke maaltijd.
  • Voor de afwisseling kun je een schijfje citroen in het water doen of fruitwater maken of verse kruidenthee.

Wil je graag meer energie, afvallen, een sterk lichaam of een gezond BMI? De trainers van YourHealth komen bij je aan huis om je te begeleiden en motiveren. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om te kijken of wij iets voor je kunnen betekenen. Wij zijn jouw stok achter de deur!

Personal training aan huis

Even voorstellen…
YourHealth Personal training

  • YourHealth Personal training geeft al sinds 2007 Personal training aan huis en Personal Boxing aan huis
  • Ons team is actief in Gelderland, Utrecht, Noord-Brabant, Limburg, Noord-Holland, Zuid-Holland en Limburg
  • Je traint in een voor jou vertrouwde omgeving zoals bij jou thuis, op je werk of lekker buiten op een plek bij jou in de buurt
  • Bij YourHealth krijg je persoonlijke, professionele begeleiding en coaching door onze enthousiaste trainers
  • Trainingsschema op maat gemaakt, afgestemd op jouw doelen en mogelijkheden
  • Duurzame resultaten
  • Samen trainen voor dezelfde prijs
  • GRATIS voedingsadviezen van onze voedingsconsulent waar je meteen mee aan de slag kunt
  • Wij zijn jouw stok achter de deur!
  • GRATIS Intake
  • Contact

Psst…
Wist je dat LET’S DO IT Personal training het zusje is van YourHealth Personal training?
LET’S DO IT Personal training specialiseert zich in vrouwelijke Personal trainers door bijna heel Nederland!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Wacht ...

Er is meer van dit

error: Deze content is beveiligd!