Vragen over de trainingen

Veelgestelde vragen en de antwoorden

De basis van onze dienstverlening is personal training én personal coaching op jouw gewenste locatie. Onder begeleiding van je trainer werk je aan jouw gezondheidsdoelen of trainingsdoelen. Hiernaast kun je een voedingsadvies krijgen van onze voedingsconsulent. Gezond eten heeft namelijk een groot aandeel in jouw (sport)prestaties en je algehele gezondheid. Sporten en gezonde voeding zijn dé basisingrediënten voor een vitaal, slank, sterk en en gezond lichaam! 

Om het je makkelijk te maken, komt de trainer met alle benodigde materialen naar jou toe. Personal training kan dus bij je aan huis, op kantoor of lekker in de buitenlucht.  

Service, haalbaarheid, persoonlijke aandacht en deskundigheid staan bij ons voorop. Jij staat bij ons centraal en je krijgt de begeleiding die je nodig hebt. Het trainingsschema zal afgestemd worden op jouw persoonlijke doelen en wensen. Hierbij houden wij rekening met eventuele lichamelijke klachten als onderrugklachten, schouderklachten of nekklachten. Wij zullen je begeleiden, coachen en motiveren zodat je het beste uit jezelf en uit de trainingen zult halen. Samen gaan we voor duurzame resultaten, wij zijn jouw stok achter de deur!

We hebben inmiddels vele klanten ondersteunt bij het ontwikkelen van een gezondere leefstijl, zoals:

  • Afvallen
  • Aankomen
  • Gespierder en sterker worden
  • Meer energie krijgen
  • Gezondere eetgewoontes
  • Minder last van snaaibuien en vermoeidheidsklachten
  • Afbouwen van medicijnen
  • Betere nachtrust
  • Vermindering medicatiegebruik
  • Minder stress
  • Een beter lichaamshouding
  • Vermindering of verdwijnen van lichamelijke klachten
  • Betere conditie
  • Zichtbare belijning van de spieren
  • Positiever zelfbeeld
  • Betere sportmotivatie

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Het is afhankelijk van vele factoren, zoals;

  • Wat is jouw doel? Wil je 20 kilo afvallen, gespierder worden, wil je jouw oude kleren weer aankunnen? Of wil je misschien deelnemen aan een marathon of  gewoonweg gezonder leven?
  • Hoe vaak ga je trainen? Wil je 1 keer in de week met een YourHealth trainer gaan trainen of 3 keer in de week? Wat ga je hiernaast doen, ga je ook zelfstandig trainen? In het algemeen geldt; hoe meer je gaat bewegen, hoe sneller je zult afvallen, hoe gespierder je zult worden of hoe eerder je van jouw klachten af kunt komen, etc.
  • Hoe gezond eet je? Ga je serieus aan de slag met het voedingsadvies dat je van onze voedingsconsulent krijgt, of schenk je hier geen aandacht aan?  
  • Heb je veel last van stress? Stress heeft namelijk een negatieve invloed op je lichamelijke en psychische gesteldheid en dus jouw resultaten.
  • Hoe is je genetische aanleg? Zo valt de één sneller af en bouwt sneller spieren op dan de ander.
  • Hoe is jouw hormoonbalans? Zo komen vrouwen in de overgang sneller aan en vallen moeilijker af.
  • Hoe fit ben je nu? Heb je kort geleden nog gesport of juist niet? Hoe is je conditie?
  • Wat heb je ervoor over om jouw doel te bereiken? Veel factoren hebben invloed op je gezondheid en trainingsresultaten. Denk naast meer bewegen en gezonder eten bijvoorbeeld ook aan je slaappatroon, de mate van stress, de balans tussen jouw in- en ontspanning maar ook het zelfbeeld en de mindset telt mee. Vaak moeten er gewoonten doorbroken worden. Zo’n gedragsverandering gaat vaak niet vanzelf. Aan jou hoe je ermee omgaat, welke keuzes je hierin maakt.

Zoals je kunt lezen, kunnen we je geen garantie bieden dat je binnen een bepaalde periode bepaalde resultaten zult behalen. Wel kunnen we je hierin adviseren en ondersteunen. D.m.v. coaching, begeleiding en training gaan we samen voor duurzame resultaten.

Veel ruimte hebben we niet nodig voor een training. Enkele passen bewegingsruimte is al voldoende. We kunnen binnen trainen maar ook buiten bij jou in de tuin of op een plek bij je in de buurt. Zoals bijvoorbeeld in een park of bos of op een veldje. Je traint op jouw gewenste tijd en locatie.

Niet veel. Veel oefeningen kun je met jouw eigen lichaamsgewicht uitvoeren. Daarnaast neemt de trainer allerlei sportmaterialen mee die nodig zijn voor de training. Denk aan dumbells, een kettlebell, een medicineball of wat elastieken. We vragen je om voor de training makkelijk zittende (sport)kleding aan te trekken en stevige, goed passende sportschoenen. Verder is het handig om een bidon gevuld met water mee te nemen, net als een handdoek.

Ja, absoluut! Fijn juist als je naast de trainingen ook zelf gaat trainen. Zo behaal je jouw doel sneller en houd je jouw sportmotivatie langer vast. Jouw trainer zal naar wens een trainingsschema voor je opstellen dat afgestemd wordt op jouw wensen, doelen en mogelijkheden. 

Hier vind je foto’s van onze teamleden. We vinden het belangrijk dat je een klik met jouw trainer ervaart. YourHealth besteed dan ook veel aandacht aan een goede match tussen jou en de trainer.

Samen trainen met jouw partner, vriendin, familielid of collega? Geen probleem, dat kan bij ons. Het uurtarief blijft hetzelfde en kost je dus niets extra. Op die manier zou je de kosten samen met jouw sportmaatje kunnen delen. Heb je last van lichamelijke klachten, zoals bijvoorbeeld blessures? Dan adviseren we toch zeker aan het begin te starten met de één op één training, zodat jij tijdens de training centraal staat en de volledige aandacht krijgt van de trainer. Het is namelijk erg belangrijk dat je begrijpt waarom je iets doet en hoe de oefeningen uitgevoerd moeten worden. Heb je de oefeningen goed onder knie? Dan kun je altijd met jouw trainer overleggen of iemand mee kan trainen. Dat is vaak geen probleem, wij zijn hierin flexibel.

Veel vrouwen die net zijn bevallen willen zo snel mogelijk hun oude figuur weer terug. Afhankelijk van hoe jouw zwangerschap en bevalling verlopen is, mag je in de meeste situaties van jouw gynaecoloog of verloskundige 6 tot 8 weken na je bevalling weer langzaamaan gaan sporten. Tegenwoordig kan men online allerlei workout video’s vinden waar men zelf mee aan de slag kunt gaan. Wees hier wel voorzichtig mee. Helaas zijn dit gestandaardiseerde video’s en wordt er dus geen rekening gehouden met hoe het met jou gaat. Zo weten zij niet wat jouw lichamelijke mogelijkheden en beperkingen zijn en zij kunnen niet zien of je de oefeningen goed uitvoert. Bij YourHealth hebben we een aantal vrouwelijke personal trainers die gespecialiseerd zijn in het geven van trainingen aan moeders na een bevalling. Wil je meer weten over sporten na een bevalling? Lees dan het blogartikel ‘Sporten na de bevalling‘ van ons zusje LET’s DO IT pt. Het is belangrijk om het sporten langzaam op te bouwen. Want voorkomen is beter dan genezen. Wanneer je jouw lichaam te snel en te zwaar belast ben je nog verder van huis en kun je blijvende klachten overhouden. Bij twijfel, raadpleeg altijd jouw arts.

YourHealth biedt 7 dagen in de week personal training aan huis, vanaf 07:00 tot 22:00 uur. 

  1. Contact

Nadat je ons hebt benaderd, neemt YourHealth contact met je op om te horen wat jouw doelstellingen, wensen en verwachtingen zijn en hoe wij je hierbij kunnen helpen. Naar wens plannen we een vrijblijvend intakegesprek met je in. Dé manier om erachter te komen of de personal trainer en onze visie bij je past.

  1. Intake­gesprek

Bij het intakegesprek komt één van onze trainers bij jou aan huis. Samen bespreken we wat we voor je kunnen betekenen op gebied van training, voeding en leefstijl. We houden rekening met jouw wensen, doelen en mogelijkheden. We vinden het belangrijk dat je je prettig en begrepen voelt en dat het plan haalbaar voor je is.

  1. Let’s do it!

Heb je een goed gevoel na het intakegesprek? Gefeliciteerd, we gaan aan de slag! Samen bespreken we jouw gewenste trainingsdagen en de locatie en zullen je eerste training in gaan plannen. Vaak kun je binnen enkele dagen al aan de slag. Vanaf nu zijn wij jouw stok achter de deur!

Vragen over de kosten van een Personal trainer aan huis

Veel gestelde vragen en de antwoorden

De prijs hangt af van welk pakket je kiest. YourHealth werkt met strippenkaarten. De kosten voor een personal trainer aan huis, inclusief voedingsadvies, liggen tussen de € 65 en € 85 excl. btw per training van een uur. Wij bieden pakketten aan vanaf 15 trainingen. Wil je de kosten delen met een sportmaatje? Dat kan bij ons. Het uurtarief blijft hetzelfde. Ben je ondernemer? Dan kunnen de kosten eventueel aftrekbaar voor je zijn. 

Nee, het kost je niets extra. Het is een extra service die we aanbieden.

Ja, dat kan bij YourHealth. Veel van onze klanten trainen samen met hun partner, collega of vriendin. Het uurtarief blijft gelijk dus je kunt in dat geval de kosten samen delen. Samen trainen kan stimulerend werken. Houd er wel rekening mee dat de trainer zijn of haar aandacht over jullie beiden moet verdelen en dat er niveauverschil kan zijn. Bij de één op één training sta je alleen centraal wat ten goede komt van de kwaliteit.