Vragen over de trainingen

WAT IS DE WERKWIJZE VAN YOURHEALTH PT?

Contact
Eerst nemen we contact met u op om te horen wat uw doelstellingen, wensen en verwachtingen zijn en hoe wij u hierbij kunnen helpen. Bent u enthousiast en wilt u graag een GRATIS intakegesprek inplannen? Dan nemen wij contact op met één van onze trainers. Hij of zij zal u dezelfde nog bellen voor het maken van een afspraak. Het intakegesprek is dé manier om erachter te komen of onze trainer en visie bij u past.

Intake­gesprek
Bij het intakegesprek komt één van onze trainers bij u aan huis. Samen bespreken we hoe wij u kunnen helpen op gebied van training, voeding en leefstijl. We houden rekening met uw wensen, doelen en mogelijkheden. We vinden het belangrijk dat u zich prettig en gehoord voelt en dat het plan haalbaar voor u is.

We gaan ervoor!
Heeft u een goed gevoel na het intakegesprek? Dan bespreken we de gewenste trainingsdagen en de locatie voor uw eerste training. Dat kan zowel binnen als buiten. Vaak kunt u binnen een week al beginnen met trainen. Gefeliciteerd, we gaan er tegenaan!

WIE ZIJN ONZE TRAINERS?

Hier vindt u foto’s van onze teamleden.

KAN IK SAMEN MET IEMAND ANDERS TRAINEN?

Samen trainen met uw partner of vriend(in)? Geen probleem, dat kan bij ons. Het uurtarief blijft hetzelfde en kost u dus niks extra. Op die manier zou u de kosten samen kunnen delen.

HOE LANG MOET IK TRAINEN OM MIJN DOEL TE BEREIKEN?

Hier kunnen wij helaas geen standaard antwoord op geven. Het is afhankelijk van vele factoren, zoals;

  • Wat is uw doel?

    Wilt u 20 kilo afvallen, gespierder worden, wilt u uw oude kleren weer aankunnen? Wilt u deelnemen aan een marathon of wilt u gewoonweg een nieuwe leefstijl ontwikkelen?

  • Hoe vaak gaat u trainen?

    Wilt u 1 keer in de week met een Personal trainer van YourHealth gaan trainen of 3 keer in de week? Wat gaat u hiernaast doen, gaat u ook zelfstandig trainen? In het algemeen geldt; hoe meer u zult gaan bewegen, hoe sneller u zult afvallen, hoe gespierder u zult worden of hoe eerder u van uw klachten af kunt komen, etc.

  • Hoe gezond eet u?

    Gaat u serieus aan de slag met het voedingsadvies dat u van één van onze voedingsconsulenten krijgt, of schenkt u hier geen aandacht aan?

  • Heeft u veel last van stress?

    Stress heeft namelijk een negatieve invloed op uw lichamelijke en psychische gesteldheid.

  • Hoe is uw genetische aanleg?

    Zo bouwt de één sneller spieren op dan de ander.

  • Hoe is uw hormoonbalans?

    Vrouwen in de overgang komen sneller aan en vallen moeilijker af.

  • Wat heeft u ervoor over om uw doel te bereiken?

    Veel factoren hebben invloed op uw gezondheid en trainingsresultaten. Denk, naast meer bewegen en gezonder eten, bijvoorbeeld aan uw slaappatroon, de mate van stress, de balans tussen uw in- en ontspanning maar ook het zelfbeeld en mindset. Vaak moeten er gewoonten doorbroken worden. Zo’n gedragsverandering gaat vaak niet vanzelf. Aan u hoe u ermee omgaat, welke keuzes u hierin maakt.

  • Hoe is uw conditie op dit moment?

    Hoe fit bent u nu? Heeft u kort geleden nog gesport of juist niet?

Zoals u kunt lezen, kunnen we u geen garantie bieden dat u binnen een bepaalde periode bepaalde resultaten zult behalen. Wel kunnen we u hierin adviseren en ondersteunen. D.m.v. coaching, begeleiding en training gaan we voor duurzame resultaten.

WELKE DOELEN KAN IK MET YOURHEALTH BEREIKEN?

We hebben inmiddels vele klanten ondersteunt bij het ontwikkelen van een gezondere leefstijl, zoals:

  • Afvallen
  • Aankomen
  • Gespierder en sterker worden
  • Meer energie krijgen
  • Gezondere eetgewoontes
  • Minder last snaaibuien en vermoeidheidsklachten
  • Afbouwen van medicijnen
  • Betere nachtrust
  • Vermindering medicatiegebruik
  • Minder stress
  • Een beter lichaamshouding
  • Vermindering of verdwijnen van lichamelijke klachten
  • Betere conditie
  • Zichtbare belijning van de spieren
  • Positiever zelfbeeld
  • Betere sportmotivatie

HOEVEEL RUIMTE HEBBEN WE NODIG VOOR EEN TRAINING?

Veel ruimte hebben we niet nodig voor een training. Enkele passen bewegingsruimte is al voldoende. We kunnen binnen trainen maar ook buiten bij u in de tuin of op een plek bij u in de buurt. Zoals bijvoorbeeld in een park of bos of op een veldje. U traint op uw gewenste tijd en locatie.

WAT HEB IK NODIG VOOR EEN TRAINING?

Niet veel. Veel oefeningen kunt u met uw eigen lichaamsgewicht uitvoeren. Daarnaast neemt de trainer allerlei sportmaterialen mee die nodig zijn voor de training. Denk aan dumbells, een kettlebell, een medicineball of wat elastieken. We vragen u om voor de training makkelijk zittende (sport)kleding aan te trekken en stevige, goed passende sportschoenen. Verder is het handig om een bidon gevuld met water mee te nemen, net als een handdoek.

ALS IK NET BEVALLEN BEN, WANNEER KAN IK DAN GAAN SPORTEN?

Veel vrouwen die net zijn bevallen willen zo snel mogelijk hun oude figuur weer terug. Afhankelijk van hoe een zwangerschap en bevalling verlopen is, mogen de meeste vrouwen van hun gynaecoloog of verloskundige 6 tot 8 weken na de bevalling weer langzaamaan sporten.

Tegenwoordig zijn er allerlei online programma’s te volgen voor pas bevallen moeders. A.d.h.v. allerlei video’s kan de moeder zelf aan de slag met allerlei workouts. Wees hier wel voorzichtig mee. Helaas zijn dit gestandaardiseerde video’s en wordt er dus geen rekening gehouden met hoe het met ú gaat. Zo weten zij niet wat uw lichamelijke mogelijkheden en beperkingen zijn en kunnen zij niet zien of u de oefeningen juist uitvoert.

Het is belangrijk om het sporten langzaam op te bouwen. Want voorkomen is beter dan genezen. Zodra u uw lichaam te snel en te zwaar belast bent u nog verder van huis en kunt u blijvende klachten overhouden. Bij twijfel, raadpleeg altijd uw arts.

Bij YourHealth hebben we een aantal vrouwelijke Personal trainers die gespecialiseerd zijn in het geven van trainingen aan moeders na een bevalling. Wilt u meer weten over sporten na een bevalling? Neem contact met ons op voor meer informatie.

KAN IK OOK EEN TRAININGSSCHEMA VOOR THUIS KRIJGEN?

Ja hoor, dat kan. Fijn juist als u naast de trainingen ook zelf gaat trainen! Zo behaald u uw doel sneller en houdt u uw sportmotivatie langer vast. Uw trainer zal in dat geval een trainingsschema voor u opstellen dat afgestemd wordt op uw wensen, doelen en mogelijkheden.

OP WELK MOMENT VAN DE DAG KAN IK GETRAIND WORDEN?

YourHealth biedt in principe 7 dagen in de week Personal training aan huis, vanaf 07:00 tot 22:00u.

Vragen over de kosten van een Personal trainer aan huis

WAT KOST EEN PERSONAL TRAINER AAN HUIS?

De prijs hangt af van welk pakket u kiest. De kosten voor een Personal trainer aan huis, inclusief voedingsadvies, beginnen bij ons vanaf 65,- euro per training van een uur. We werken met een soort strippenkaart. Zo bieden wij pakketten aan vanaf 15 trainingen omdat u minimaal een kwartaal nodig heeft om een gezondere leefstijl te kunnen bereiken. Naast de trainingen krijgt u een voedingsadvies van één van onze voedingsconsuelenten. Deze extra service is bij de prijs inbegrepen. Wilt u de kosten delen met een sportmaatje? Dat kan bij ons. Het uurtarief blijft hetzelfde. Lees hier meer over hoeveel een Personal trainer aan huis kost.

ALS IK EEN VOEDINGSADVIES WIL, MOET IK DAARVOOR BIJBETALEN?

Nee, het kost u niks extra. Het is een extra service die we u aanbieden.

KAN IK DE KOSTEN DELEN MET EEN SPORTMAATJE?

Ja, dat kan bij YourHealth. Veel van onze klanten trainen samen met hun partner, collega of vriendin. Het uurtarief blijft gelijk. Zo zou u bijvoorbeeld de kosten samen kunnen delen. Samen trainen kan stimulerend werken. Houdt u er wel rekening mee dat de trainer zijn of haar aandacht over jullie beiden moet verdelen en dat er niveauverschil kan zijn. Bij de één op één training staat alleen u centraal wat ten goede komt van de kwaliteit.