Charlotte Hageman

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

Afvallen met een personal trainer

Lees hier in deze blog hoe je kunt afvallen met een Personal trainer. Wanneer je minder energie binnenkrijgt dan je verbrandt, val je in de meeste gevallen af. Dit zal bij de ene persoon makkelijker gaan dan bij de andere persoon. Voeding speelt bij afvallen een belangrijke rol, maar ook sporten heeft invloed op gewichtsverlies. Net als de mate van stress, de balans tussen inspanning en ontspanning, jouw dagelijks beweeg- en slaappatroon.

Wil je graag sporten omdat je wilt afvallen, maar vind je het lastig om in een sportritme te komen en kun je hierbij wel een stok achter de deur gebruiken? Of weet je niet goed welke oefeningen passen bij jouw lichaam? Een Personal trainer kan jou hierbij helpen. 

Zo krijg je van een personal trainer een effectief, afwisselend en uitdagend trainingsschema dat afgestemd wordt op jouw persoonlijke doelen, wensen en mogelijkheden. Bij YourHealth krijg je meer dan alleen een trainingsschema. Samen met je trainer neem je verschillende leefstijl aspecten onder de loep. Zo kan er bijvoorbeeld gekeken worden naar je voedingspatroon (bij YourHealth krijg je GRATIS voedingsadviezen), slaappatroon, balans, belastbaarheid, mindset en ontspanning.

Waarom is krachttraining zo belangrijk als je wilt afvallen?

Waarom is krachttraining zo belangrijk wanneer je van je overtollige kilo’s af wilt? Naarmate we ouder worden, verliezen we spiermassa. Hierdoor worden we minder sterk, minder soepel en bewegen we minder. Daarnaast lopen we een steeds groter risico op ziekten, waaronder obesitas en type 2 diabetes. 

Die achteruitgang van onze spiermassa gaat sneller dan we soms denken. Wist je bijvoorbeeld dat we al vanaf ons dertigste levensjaar (bij een gelijkblijvend bewegingspatroon) geleidelijk spiermassa beginnen te verliezen? En vanaf ons vijfenzestigste verloopt dat proces steeds sneller. Zo heeft iemand van 80 gemiddeld de helft minder spiermassa dan iemand van 30.

Voor die verdwenen spieren krijg je vet terug. Bij de meeste vrouwen maar liefst gemiddeld 15 kilo. Dat terwijl de meeste vrouwen vaak al bezig waren om vet kwijt te raken. Voor dames boven de zestig gaat het spierverlies zelfs nóg harder. 

Spiercellen worden niet één op één omgezet in vetcellen. Een spiercel is een spiercel en een vetcel is een vetcel. Maar doordat spieren continu energie verbranden, ook wanneer je op de bank zit of slaapt, zorgen minder spiercellen wel voor meer vetcellen. Wist je dat spiercellen drie keer zoveel energie verbranden als vetcellen? Heb je minder spiercellen, dan is de kans op aankomen in gewicht groter. 

Wil je voorkomen dat je (nog meer) aankomt of wil je afvallen, dan is het dus verstandig om aan krachttraining te doen. Lees hier hoe een YourHealth Personal trainer jou kan ondersteunen bij het afvallen.

1. Afwisselende en uitdagende trainingen

Iedere training is bij ons anders en gericht op jou persoonlijk. Door die afwisselende trainingen blijf jij het sporten uitdagend en leuk vinden en wordt jouw lichaam iedere keer opnieuw geprikkeld, zodat het zich kan blijven ontwikkelen. Want als je iedere week hetzelfde trainingsschema uit zou voeren, dan worden jouw spieren niet meer uitgedaagd, wat de spiergroei zal belemmeren. Die afwisseling en uitdaging heeft je lichaam nodig! 

2. Motivatie

Een personal trainer motiveert jou op een positieve manier bij het afvallen. Zodat je alles uit jezelf en uit de trainingen zult halen. De trainers van YourHealth zijn geen drillers. Maar, de trainingen zijn ook geen theekransje, er moet natuurlijk wel gewerkt worden. Onze trainers motiveren onze klanten op een positieve en respectvolle wijze.

Omdat jij waarschijnlijk druk bent en weinig tijd hebt, maken we het jou graag gemakkelijk door met alle spullen naar je toe te komen. Lekker makkelijk toch? Het scheelt je tijd en gedoe. Wil je thuis trainen, op je werk of lekker in de buitenlucht? Wij zijn jouw personal trainer waar en wanneer jij wilt. 

Ben je erg gemotiveerd om te gaan afvallen en wil jij graag naast de één op één begeleiding graag ook zelf aan de slag met een trainingsschema voor thuis? De trainer kan deze zonder extra kosten voor jou opstellen, zodat jij sneller jouw doelen kunt behalen. De trainer zal een volgende keer vragen naar hoe dat gegaan is en je kunt zo nodig tussendoor hierover vragen stellen. Op die manier houdt de trainer extra de vinger aan de pols. Er kijkt echt iemand met je mee wat bij kan dragen aan jouw sportmotivatie en resultaten. 

3. Vaste afspraak in je agenda

  • “Als jij nu niet geweest was, was ik net echt niet gaan trainen!”

“Ik ben moe, ik heb nog zoveel te doen, ik heb geen zin, de regen is me te nat… Ik ga morgen wel sporten of ik begin maandag wel”. Nee nee, omdat de personal trainer wekelijks bij jou op stoep staat, gaat de training altijd door. Dus geen excuses! Juist dit helpt jou om jouw doelen te kunnen behalen.

4. Funfactor

Door sporten met een Personal trainer word je meer uitgedaagd dan dat je alleen zou trainen, maar het is daarnaast ook een stuk leuker door de interactie. Daarbij is het uiteraard wel van belang dat je een klik hebt met de trainer. Dat is dan ook de reden dat je bij YourHealth een GRATIS proefles krijgt. Zodat je vooraf kennis kunt maken met de personal trainer. Je gaat elkaar toch wekelijks zien, dan moet je je wel op je gemak voelen bij de trainer. Heb je een klik en spreekt zijn of haar werkwijze en visie jou aan? Vaak kun je binnen enkele dagen al starten met afvallen met een Personal trainer!

5. Afvallen met een Personal trainer; meer dan alleen een trainingsschema

Heb je behoefte om met je coach te sparren over verschillende leefstijl onderdelen? Bij YourHealth kan dat. Zo kan besproken worden hoe het met je voeding gaat; ‘waar loop je tegenaan, waar komt dat door en hoe zou je dit anders kunnen doen?’ Maar ook onderwerpen als balans, grenzen stellen, belastbaarheid, ontspanning en mindset kunnen naar behoefte besproken worden. 

“Wat wil je bereiken, wat heb je hiervoor nodig en wat is voor jou op dit moment haalbaar?”

Door te gaan sporten wordt er vaak meer in beweging gezet dan alleen je spieren. Wat wij vaak terugzien, is dat men door het sporten haast automatisch meer bewuster keuzes maakt rondom de gehele leefstijl. Men wil alles uit het traject halen wat erin zit. 

6. Trainen in je eigen tempo

Dat je gemotiveerd bent om te gaan afvallen, is natuurlijk fijn. Maar, daarbij is belangrijk dat je in een tempo gaat trainen dat bij jou past. Wil je bijvoorbeeld afvallen met een personal trainer, omdat je bent aangekomen na je zwangerschap? Dan moet het trainen rustig aan opgebouwd worden. Samen met je trainer kijk je naar wat voor jou haalbaar is. Een zwangerschap en bevalling is namelijk een aanslag op je lichaam. Je zult je lichaam opnieuw moeten leren kennen. Een personal trainer ondersteunt jou hierbij. Hetzelfde geldt voor klanten die een tijd niet gesport hebben of lichamelijke klachten/beperkingen hebben.

Jij staat de gehele training centraal. De trainer houdt rekening met hoe jij je die dag voelt en past de training hierop aan. Ben je bijvoorbeeld moe, ervaar je op dat moment veel stress of heb je last van lichamelijke klachten? Dan is het belangrijk dat de lat niet te hoog gelegd wordt. Ben je al even aan het trainen en voel je je sterk en fit en zit je goed in je vel? Dan zal de trainer jou die dag flink gaan uitdagen! De trainer stemt iedere training af op jouw behoeften en mogelijkheden.

Een Personal trainer geeft jou net even dat subtiele zetje dat je nodig hebt om alles te kunnen geven. Of de trainer remt jou af waar nodig, zodat de kans op een blessure verkleind wordt.

7. Afvallen door effectief trainen

Ieder lichaam is anders, iedereen is immers uniek. Wat voor de een effectief is, werkt voor de ander tegen. Samen met je personal trainer kijk je naar wat jouw persoonlijke doelen zijn. Wil je afvallen of aankomen, meer energie of gespierder en strakker worden? Ieder krijgt bij ons een plan op maat, zodat er doelgericht en dus effectief getraind wordt. 

Wil je afvallen? Dan is het belangrijk om de grotere spiergroepen aan te pakken, waaronder je beenspieren. Want hoe meer spiermassa je krijgt, hoe sneller je stofwisseling en vetverbranding zal gaan en hoe sneller je zult afvallen. 

8. Verantwoordelijkheid

Kan YourHealth de garantie bieden dat jij zult afvallen met een YourHealth trainer? Nee, dat kunnen wij niet. Die belofte is niet reëel, daar zijn we heel duidelijk in. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die moeilijk kunnen afvallen vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke aandoening. En daarnaast is natuurlijk de vraag hoe gemotiveerd iemand is “hoe hard wil jij ervoor werken om af te vallen, wat is jou het waard?”.

Natuurlijk helpt de trainer jou door afwisselende, doelgerichte en effectieve trainingen. De trainer zal jou coachen en uitdagen, zodat jij alles uit de training en uit jezelf zult halen. Maar welke keuzes jij naast de trainingen maakt, daar blijf jijzelf verantwoordelijk voor, dat kan de Personal trainer niet voor je doen. En dáár kun jij het verschil gaan maken, welke keuzes maak jij naast de trainingen? Samen met de trainer kijk je naar wat voor jou haalbaar is in deze fase van jouw leven. 

“Hoeveel ga je bewegen in je dagelijks leven? Sta je ervoor open om met je voedingspatroon aan de slag te gaan? Hoe is je stressniveau op dit moment, kies je genoeg Me-Time momenten, zorg je voor een goede balans wat betreft je in- en ontspanning, hoe is je mindset en belastbaarheid? “

Dus, waar ga jij voor; ga jij voor een RESULTAAT; ga je alles eruit halen wat je in je hebt? Of heb je straks een VERHAAL; heb je aan het eind van het traject een lijst aan excuses waarom het niet gelukt is? LET’S DO IT. 

Ben je het zat, wil je er nu echt voor gaan om weer in shape te komen?

Wij helpen je graag om uit die vicieuze cirkel te komen. Neem contact op voor meer informatie of maak bij serieuze interesse een afspraak voor een GRATIS proefles. Dé manier om te ervaren of je een klik hebt met de trainer!

Wacht ...

Er is meer van dit

error: Deze content is beveiligd!