Charlotte Hageman

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

Tips voor een gezonde barbeque

Het mooie weer begint weer, dus tijd voor een gezellige én verantwoorde barbecue! Een gezonde barbecue is namelijk prima haalbaar. Je moet alleen even weten wat de boosdoeners zijn en hoe je de barbecue gezonder kunt maken. Hierbij voor jullie 3 tips voor een gezonde barbecue!

Tip 1 : Maak verse salades voor een gezonde BBQ

Vaak staan er bij barbecues kant-en-klare (zoals huzaren)salades. Deze bevatten vaak aardig wat mayonaise. Maar salades die je zelf klaar maakt, kun je zo caloriearm maken als je wilt. Ook rauwe worteltjes, stukken paprika, kerstomaatjes, bleekselderij en bloemkoolroosjes met een dipsaus op yoghurtbasis knabbelen lekker weg. Een betere keuze dan bijvoorbeeld de witte stokbroodjes met kruidenboter.

Tip 2 voor een gezonde barbecue: Schep niet teveel op

Als je gewoon binnen aan tafel eet, schep je hoogstwaarschijnlijk niet drie keer op. Waarom zou je dat bij een BBQ ineens dan wel doen? Vul max 2x keer je bord met verschillende kleine gerechten, zoals (veel)groenten, max 1 a 2 stukjes vlees of vis en 2 a 3 schepjes verse magere salade en laat het daar dan bij. Neem geen ijs als toetje maar bijvoorbeeld wat vers fruit of een kop thee/koffie en je hebt behoorlijk ‘afval-proof’ gegeten.

Tip 3 : De sausjes

Zelf sausjes maken is het gezondst. Staan er alleen kant en klare sausjes? Kies dan de rode. Deze zijn namelijk vaak minder vet dan de witte aangezien hier room in zit.
Verse magere sausjes zijn toch het beste aangezien hierin geen conserveringsmiddelen en transvetten zitten.
Zo kun je een guacamole maken van avocado, tomaat, knoflook, citroensap en peper. En mayonaise maak je van eieren, citroen en olijfolie.

Eén van de laatste tips voor een gezonde barbecue: drink voldoende water!

Tijdens een BBQ ben je hoogstwaarschijnlijk veel langer aan het eten dan je normaal doet. Ongemerkt zou je de hele avond de nodige alcohol achterover kunnen slaan. Beperk je dan ook tot één glas wijn en stap daarna over op water. Alcohol legt namelijk je vetverbranding stil en je bespaart jezelf heel wat extra calorieën (en ook nog eens de kater de dag erna). Maak eventueel water op smaak met lekker fruit, zoals met schijfjes citroen en gember of framboosjes, sinaasappelschijfjes en aardbeien. Het staat gezellig en smaakt echt lekker fris! Wil je nog meer tips lezen over een gezonde barbecue? Lees dan de blog nog meer tips voor een gezonder barbecue

YourHealth Personal training

Ons team verzorgt al sinds 2007 Personal training aan huis. Wij helpen druk bezette mensen aan een slanker, fitter en sterker lichaam. Om het onze klanten makkelijk te maken, komen we met alle benodigdheden naar ze toe. Naast de persoonlijke trainingen en coaching krijg je een GRATIS voedingsadvies die opgesteld is door onze eigen voedingsconsulent Charlotte. 

Wil je graag met een vrouwelijke personal trainer werken aan jouw doelen? Dat kan, want LET’S DO IT Personal training is het zusje van YourHealth. Zij specialiseren zich als enige in NL in Personal training op gewenste locatie, speciaal voor vrouwen door vrouwen. Neem contact met ons op als je wilt weten wat wij voor jou kunnen betekenen. Of maak een afspraak voor een GRATIS intake!

Wacht ...

Er is meer van dit

error: Deze content is beveiligd!