GRATIS proefles

Wij kunnen ons voorstellen dat wanneer je Personal training serieus overweegt, dat je eerst graag een training wilt ervaren. Het is fijn te weten wie jouw trainer wordt, hoe hij of zij les geeft, of je een klik hebt en of dit is waar jij naar op zoek bent. Zo’n eerste indruk en die match is belangrijk. Daarom bieden wij je de mogelijkheid om een gratis proefles te volgen. Zodat je kunt ervaren wat je van een Personal training kunt verwachten en of je je op je gemak voelt bij de trainer. Na deze vrijblijvende sessie kun je zelf beslissen of je wilt starten.

Wat kun je van de proefles verwachten?

Graag leren we je eerst wat beter kennen. Zodoende dat je start met het invullen van onze medische vragenlijst. Zodat we jouw wensen, doelen en eventuele lichamelijke klachten in kaart kunnen brengen. Ook zullen wij vragen naar jouw medische voorgeschiedenis, jouw sportmotivatie en verwachtingen. Zodat de trainer jou een proefles kan verzorgen die zal aansluiten op jouw doelen, wensen en mogelijkheden.

Voor de proefles komt de trainer met alle spullen naar je toe. Normaal gesproken duurt een Personal training sessie een uur, een proefles ongeveer een half uur. Tijdens de training kun je krachtoefeningen verwachten, gecombineerd met korte cardio-oefeningen, het is maar net wat jij leuk vindt en wat jouw doelen zijn. 

Vond je het een fijne proefles, heb je een klik met de trainer, zijn al jouw vragen beantwoord, spreekt onze werkwijze jou aan en wil je starten? Hartstikke leuk, samen gaan we er tegenaan. Met je trainer plan je jouw eerste training in. 

Medische intake

In principe voeren we tijdens jouw eerste training een aantal metingen uit. Zo werkt iedere YourHealth trainer met een Tanita weegschaal. Hiermee meten we niet alleen jouw lichaamsgewicht, maar ook jouw lichamelijke samenstelling. Zo kom jij jouw spiermassa te weten, net als je vetpercentage, metabolische leeftijd en vochtpercentage.

Zo’n meting is niet verplicht. Zo vinden wij dat jijzelf de beste graadmeter bent, ‘zit je lekkerder in je vel, merk je dat jouw energie toeneemt en zit je kleding wat prettiger?’ Dat vinden we eigenlijk belangrijker dan al die getallen. Maar voor de trainer is het fijne manier om te monitoren hoe jouw lichaam reageert op de trainingen. Neemt bijvoorbeeld jouw spiermassa toe, daalt jouw viscerale vet, hoe is het met jouw vochtpercentage? Zo kan de trainer altijd zo nodig jouw persoonlijke plan bijstellen. Naast het wegen kan ook jouw omtrek opgemeten worden, net als jouw bloeddruk met hartslag. 

Na deze medische intake hebben wij een aardig beeld van jouw lichamelijke gesteldheid en hebben we vanaf dat moment een startpunt. Deze metingen worden in de meeste gevallen (in overleg met jou) 1 keer in de 3 tot 4 weken herhaald.