Charlotte Hageman

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

Een goede Personal trainer is ook een Personal coach

Een professionele Personal trainer doet meer dan alleen een trainingsschema maken. Tuurlijk, er zijn vrouwen die zich een uur lang in het zweet willen trainen. Die komen puur voor het sporten. Dat kan! Maar er zijn ook veel mensen die echt een gezonde leefstijl willen integreren in een druk leven. Dan is het fijn dat er iemand met je meedenkt. Wat haalbaar is voor je. Iemand die jou kan inspireren. En iemand die jou de juiste vragen kan stellen, zodat jij bewust wordt, inzichten krijgt en gestimuleerd wordt om in oplossingen te denken. Zodat jij resultaten kunt behalen die duurzaam zijn.

Deze trainsters vind je bij YourHealth. Want het is mooi als je bijvoorbeeld weer 2x in de week gaat sporten, maar welke keuzes maak je die andere 166 uur in de week? En dáár kun je juist het verschil gaan maken!

Beweging

Personal trainer personal coach beweging

Hoeveel beweeg je in je dagelijks leven? Hoeveel stappen zet je? Pak je vaak de fiets of juist de auto? Wat kun je doen om meer in beweging te komen in je dagelijks leven? Samen met een YourHealth trainer kijk je naar welke stappen er haalbaar zijn voor jou.

Voeding

Wil je afvallen of ben je vaak moe en wil je graag meer energie? Dan is het naast beweging ook van belang dat je je voedingspatroon onder de loep neemt. Want voeding speelt hierin een belangrijke rol. Daarom ontvangen onze klanten een GRATIS Leefstijl werkboek, waarin heel veel praktische voedingsadviezen staan. Want vaak weet men wel wat ze wel/niet moeten eten en drinken, maar ligt de uitdaging juist bij de uitvoering. Je Personal coach denkt hierin graag met je mee. 

Radicaal je voedingspatroon omgooien werkt voor de meeste mensen niet. Misschien voor een korte periode, maar daarna daalt je motivatie vaak en ben je weer terug bij af (het welbekende jojo-effect). Het gaat er juist om dat je subdoelen gaat opstellen i.p.v. hoofddoelen, dat je kleine stapjes hierin maakt. Zodat het te behappen blijft. Kijk bijvoorbeeld eerst naar je ontbijt; “wat vind ik lekker, wat vind ik makkelijk klaar te maken? Hoe kan ik variatie aanbrengen in deze maaltijd?” Als je je ontbijt onder knie hebt, kijk je naar je lunch “wat vind ik lekker, makkelijk klaar te maken en mee te nemen?” En daarna ga je ontdekken hoe je je avondmaaltijden gezonder kunt maken, en ga zo maar door.  

Gratis voedingsadviezen en een Leefstijl werkboek

Voorkant werkboek YH

Wat krijg je in handen?

Slaap

Hoe is jouw nachtrust? Je slaap heeft invloed op je hormoonbalans en stofwisseling. Samen met je trainer kun je kijken naar wat je kunt doen om de drukte bijvoorbeeld rustig af te bouwen in de avond. Zodat je sneller in slaap kunt vallen en beter door kunt slapen. Wist je dat onvoldoende slaap een slechte invloed heeft op afvallen?

Stress

Stress is echt een boosdoener wanneer je wilt werken aan je vitaliteit, belastbaarheid of gewichtsverlies. Samen met je coach kijk je naar welke stappen je zou kunnen zetten om wat meer in balans te kunnen komen en om je belastbaarheid te verbeteren op zowel persoonlijk als zakelijk vlak.

Ontspanning

Ook ontspanning speelt een belangrijke rol in je fysieke en mentale gezondheid.  Samen met je Personal trainer, Personal coach kijk je naar hoe je meer Me-Time momenten in kunt plannen. Zodat je weer dingen kunt doen waar je blij van wordt en energie van krijgt! 

Mindset

Alles is mindset. Hoe je met jezelf communiceert, heeft invloed op je lichamelijke en psychische gesteldheid. Is het glas bij jou vaak halfvol en stel je (te) hoge eisen aan jezelf, of ben je redelijk in balans? Hier kun je het samen met je Personal coach over hebben. 

Personal training is maatwerk

Personal training is absoluut maatwerk. Ieder mens is uniek, iedereen heeft andere behoeften. Voordat je bij ons start, krijg je een medische vragenlijst die je in moet vullen. Zodat de Personal trainer goed weet waar je nu staat, wat je wilt bereiken, wat je verwachtingen zijn en waar jouw Personal coach rekening mee moet houden. Daarna krijg je een GRATIS proefles aangeboden. Zodat je kunt ervaren of je een klik hebt met je trainster. Die klik vinden we belangrijk, want dat is de basis voor een succesvolle samenwerking. 

Jouw persoonlijke trainingsschema wordt afgestemd op jouw wensen, doelen en mogelijkheden. Heb je een blessure of andere lichamelijke klachten? Ook hier wordt rekening mee gehouden bij het opmaken van jouw op maat gemaakt plan. Zo nodig wordt jouw persoonlijk programma bijgesteld. Zodat je op een haalbare wijze kunt blijven werken aan jouw doelen en jij resultaten kunt behalen die duurzaam zijn.

Iedere dag voelen we ons anders. Zo kijkt jouw trainster per dag hoe je je voelt en wat je aankunt. De trainer zal jou remmen wanneer dat nodig is, of juist stimuleren. Dat is het grote voordeel van Personal training; jij staat ieder uur centraal en zult uitgedaagd worden zodat je op dat moment het beste uit jezelf en uit de training zult halen!

Ja, dit wil ik ook!

Heb jij op dit moment een lage sportmotivatie? En kun je hierbij wel een stok achter de deur gebruiken van een professionele Personal trainer, Personal coach? Neem contact op voor meer informatie of maak een afspraak voor een intake met GRATIS proefles!

Wacht ...

Er is meer van dit